Zaterdag 10 augustus Open Tuinen De Bilt en Bilthoven-Zuid

Open Tuinenroute 10 augustus met de Jumelagetuin als ‘koek- en zopie’

Op zaterdag 10 augustus was er vanuit onze afdeling een Open tuinenroute, die vanaf de Cirrusweg in De Bilt langs de Jumelagetuin voerde naar nog 4 tuinen aan de Jachtlaan, Prins Hendriklaan en om de hoek aan de Soestdijkseweg zuid.

Wat betreft de tuinen:

Cirrusweg waar we te gast waren bij Anne Marie: deze tuin is milieuvriendelijk en ecologisch verantwoord aangelegd en zal nog verder watervriendelijk en klimaatadaptief worden gemaakt. Ook is er aandacht besteed aan het hergebruiken van materialen.

Jachtlaan bij Jos en Martine, de secretaris van onze afdeling: een mooie en gevarieerde tuin met kleurrijke borders met als achtergrond hoge bomen in de naastgelegen tuinen. Vanaf het terras een prachtig zicht op de volle breedte van de tuin.

Prins Hendriklaan bij Nicky en Harald: zij wonen hier sinds enkele jaren en hebben de grote verwaarloosde tuin flink aangepakt: de voortuin is een waar visitekaartje geworden en de verdere tuin biedt op deze warme dag zeer aangename schaduw onder de grote bomen met een leuke border van wilde bloemen en veel rododendron- en andere struiken die het gazon omranden. Het was even aanpoten om de tuin na de vakantie ‘toonbaar’ te maken, maar dat was helemaal gelukt!

Prins Hendriklaan bij Lyanne en Jan Roelof: ook deze tuin is de laatste jaren flink aangepakt. De voortuin was al klaar, op het dak van de garage ligt een sedumdak en ook de achtertuin heeft een opknapbeurt gehad. Net als andere tuinders had Lyanne veel last van slakken dit jaar, maar ze kon met haar stekjes vele bezoekers blij maken.

Soestdijkseweg bij Afke: de bezoekers genoten bij haar van de gezellige tuin  en de vele bloeiende planten waarbij zelfs de dahlia’s – ondanks ook hier de slakken- nog bloeien.

Jumelagetuin: Het weer werkte deze zaterdag goed mee zodat het drinken met een plakje zelf gebakken cake voor de tuinbezoekers een welkome afwisseling was. In de schaduw van de beuk op het bankje met uitzicht op de tuin was het goed toeven… We hadden veel bezoekers en de Open tuinencommissie mag terugkijken op een succesvolle dag (en jaar).

Voor de foto's van deze Open tuinendag KLIK HIER