Marco Hoffman: Plantennamen zijn spannender dan je denkt

G&B-Ledenavond 1 oktober locatie P. de Hooghflat, zaal op de 1e verdieping. Graag de hoofdingang gebruiken. Parkeren op het terrein alleen op plekken zonder nummer(bord) en verder langs de De Hooghlaan. Toegang voor leden gratis, niet-leden betalen € 5,00 incl. koffie/thee.

Zaal open 19.30, de lezing begint om 20.00 uur

Inhoud lezing:

Plantennamen zijn spannender dan u denkt!

Als amateurtuinier heeft u veel met plantennamen te maken. Immers U koopt een specifieke plant onder een naam of U zoekt informatie over een specifieke plant. Plantennamen zijn daarbij erg handig voor de aanduiding en communicatie. Maar wist U ook dat het een zeer boeiend onderwerp is? Linnaeus is een belangrijke grondlegger voor de botanische naamgeving. Voor tuinplanten zijn veel specifieke rassen ontwikkeld die onder verplichte rasnamen worden geregistreerd. Daarnaast wordt voor consumenten vaak een Nederlandse naam gebruikt. En verkopers gebruiken vaak weer extra handelsnamen.

U wordt meegenomen in de spannender wereld van de plantennamen en krijgt de gelegenheid om alles te vragen wat u nog had willen weten. Neem vooral ook voorbeelden van plantetiketten met namen voor specifieke uitleg door een echte plantentaxonoom (plantennamendeskundige).