De Bilt/Bilthoven

Open Tuinen G&B afdeling De Bilt Bilthoven

Op onze eerste opentuinen dag in dit jubileumjaar hebben 6 tuinbezitters in Bilthoven-noord hun tuin opengesteld.

U bent welkom in deze tuinen op zaterdag 27 mei van 11:00 tot 15:00.

In alle tuinen kunt u rustig ronddwalen en een praatje maken met de eigenaars.

Tuin 1, Sweelincklaan 20, is een echte liefhebberstuin

Tuin 2, Sweelincklaan 27, is een “low maintenace” tuin

Tuin 3, Sweelincklaan 24, is voor onze open tuinen dag onze koffie, thee met iets lekkers tuin, ter gelegenheid van ons 100-jarig bestaan

Tuin 4, Beethovenlaan 18, is een grote bostuin met ook een grote moestuin

Tuin 5, Beethovenlaan 24, is een romantische bostuin

Tuin 6, Bilderdijklaan 56, is een moderne liefhebberstuin

We hopen natuurlijk op mooi weer en heel veel bezoekers

Open tuinencommissie, Rian van der Staaij en Anja Couwenbergh

Open tuinen in Westbroek en Huis ter Heide op zaterdag 24 juni 2023

Op deze tweede Open Tuinendag in ons jubileumjaar zijn er drie tuinbezitters in Westbroek en één in Huis ter Heide die hun prachtige tuin voor ons open stellen.

U bent welkom op zaterdag 24 juni van 11.00 uur tot 15.00 uur. In één van de tuinen biedt Groei & Bloei u iets lekkers aan vanwege ons jubileum.

Tuin 1

De heer Willem Kleinjan

Dr. Welfferweg 37a,  Westbroek

Een grote tuin van circa 3000 m2, in 2007 aangelegd , omzoomd door sloten. Aanvankelijk een boerenerf met weilanden. Gazon met veel borders, struiken, een vijgenboom, moestuin, koude kas, kippen en een boomgaard. Achterzijde uitzicht over weilanden.

Tuin 2

Helaas kon deze tuin door omstandigheden niet bezocht worden

Tuin3

De heer en mevrouw Wim en Marianne Baas

Kerkdijk 126, Westbroek

Moeras- en Stinzenplantentuin. Deze zeer bijzondere, natuurlijke ecologische tuin, groot 0,7 hectare,  is ontwikkeld door de heer Baas. Het is zijn levenswerk geworden. Deze geweldige tuin is in de zomer elke laatste zaterdag van de maand open, wij kunnen daarbij aansluiten. Van harte welkom.

Tuin 4

Mevrouw Lina Postma

Dolderseweg 6A, Huis ter Heide

Gezellige tuin. Voortuin formeel. Achter veel vakken met vaste planten en struiken. Verhoogde groentebakken. Pruimenboom. Een hostalaantje naar een stuk bos aan de achterkant van de tuin.

Open tuinen in Bilthoven, Maartensdijk en Hollandsche Rading op zaterdag 29 juli 2023

Dit is de derde Open Tuinendag in ons jubileumjaar. Drie tuinbezitters stellen hun tuin voor ons open.

U bent welkom op zaterdag 29 juli van 11.00 uur tot 15.00 uur.

Tuin 1

Mevrouw Yvonne Wesselink / Jan van de Akker

Eerste Brandenburgerweg 71, Bilthoven

De tuin is dertien jaar geleden aangelegd met nog elementen van lang geleden, onder andere een oude sering. Ook is er een kas.

Tuin 2

De heer Gerard van Maarsseveen

Distelvink 46, Maartensdijk

Geweldige liefhebberstuin met veel bloeiende vaste planten en veel kuipplanten.

Tuin3

De heer en mevrouw Evert en Heleen Blaauwendraad

Tolakkerweg 50, Hollandsche Rading

Een gezellige tuin. Volop in beweging, verschillende niveaus. Recent boomcirkels gemaakt. Bezig met pluktuin.

Wij wensen u allen veel tuinplezier bij het bezoeken, we hopen op mooi weer!

Open tuinencommissie

Anja en Rian